Házi feladat:
Othon újra megoldani a feladatsort, és ellenőrizni.
Alapozó lépések - feladatsor
//kiírások
//üres sor kiírása
//szöveg kiírása, kurzor a következő sorba kerül
//szöveg kiírása, kurzor ott marad
//string(karakterlánc) típus
//változó definiálása
//változó inicializálása(kezdőérték adás)
//változó inicializálása, üres karakterlánc(kezdőérték adás)
//változó értékadása
//változó értékének megváltoztatása
//változó kiírása, kurzor a következő sorba kerül
//változó kiírása, kurzor ott marad
//adat bekérése, tárolása változóban
//int(egész szám) típus
//változó definiálása
//változó inicializálása(kezdőérték adás)
//változó értékadása
//változó értékének megváltoztatása
//szöveg típusú változó értékének konvertálása egész számmá
//adat bekérése, konvertálása, és tárolása változóban
//hangjelzés (hangmagasság, időtartam ezredmásodpercben)
//megvizsgáljuk a parancs kétféle paraméterezési lehetőségét a helyi menüben
//megjegyzések – kétféle
//díszítések
//ablak címe
//billentyűlenyomás kérése
//enter kérése
//kód helyes megjelenítése, szükség esetén átrendezés CTRL-K-D
using System;
namespace alapozo11c
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
//ablak címe
Console.Title = "Alapozó program";
//kiírások
//üres sor kiírása
Console.WriteLine();
//szöveg kiírása, kurzor a következő sorba kerül
Console.WriteLine();
//szöveg kiírása, kurzor ott marad
Console.Write("");
//string(karakterlánc) típus
//változó definiálása
string szoveg;
string szoveg1;
string szoveg2;
//változó inicializálása(kezdőérték adás)
szoveg = "valami";
//változó inicializálása, üres karakterlánc(kezdőérték adás)
szoveg1 = ""; //nincs benne szóköz
szoveg2 = String.Empty;
szoveg2 = string.Empty; //mindhárom megoldás jó
//változó értékadása
szoveg2 = "Fortnite";
Console.Write("Kérek egy szöveget: ");
szoveg2 = Console.ReadLine();
//változó értékének megváltoztatása
szoveg2 = "ez egy új érték";
//változó kiírása, kurzor a következő sorba kerül
Console.WriteLine(szoveg2);
//változó kiírása, kurzor ott marad
Console.Write(szoveg2);
//adat bekérése, tárolása változóban
Console.WriteLine("Add meg a neved: ");
string nev = Console.ReadLine();
//int(egész szám) típus
//változó definiálása
int szam;
//változó inicializálása(kezdőérték adás)
szam = 8;
//változó értékadása
szam = 9;
//változó értékének megváltoztatása
szam = 12;
//szöveg típusú változó értékének konvertálása egész számmá
string letszam = "14";
int letSzam = Convert.ToInt32(letszam);
//adat bekérése, konvertálása, és tárolása változóban
Console.Write("Add meg az életkorod: ");
string kor = Console.ReadLine();
int eletkor = Convert.ToInt32(kor);
Console.Write("Add meg a társad életkorát is: ");
int eletkor1 = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
//hangjelzés (hangmagasság, időtartam ezredmásodpercben)
Console.Beep();
Console.Beep(500, 200); Console.Beep(500, 200); Console.Beep(500, 200);
Console.Beep(700, 200); Console.Beep(700, 200); Console.Beep(700, 200);
Console.Beep(500, 200); Console.Beep(500, 200); Console.Beep(500, 200);
//megvizsgáljuk a parancs kétféle paraméterezési lehetőségét a helyi menüben
//Szorgalmi:
Thread.Sleep(400);
//megjegyzések – kétféle
/* ez itt egy megjegyzés*/
//díszítések
///////////////////////////////////////////////////////////
//*********************************************************
//---------------------------------------------------
//@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
Console.WriteLine("//////////////////////////////////////////////////////////");
Console.WriteLine("***********************************************************");
Console.WriteLine("-----------------------------------------------------------");
Console.WriteLine("@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@");
//billentyűlenyomás kérése
Console.WriteLine("Üss egy billentyűt a továbblépéshez!");
Console.ReadKey();
//enter kérése
Console.WriteLine("Üss egy entert a kilépéshez!");
Console.ReadLine();
//kód helyes megjelenítése, szükség esetén átrendezés CTRL-K-D
}
}
}
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése